Mit csinál a közösségi médiás egy átlagos napon?

Az elmúlt hosszú hétvégén több idő jutott ötletvadászatra és böngészésre is. Az érdekesebb marketinges tárgyú találatokból a következő válogatást készítettem:

 

Kezdjük a blogoszféra angol nyelvű felével, elsőként egy marketing trenddel, a véletlenszerű figyelmességekkel (random acts of kindness). Ez a Trendwatching által beharangozott új irányzat a közösségi médiumok által biztosított lehetőségekre épít. Hosszas magyarázat helyett viszont nézzünk egy gyakorlati példát. A brit Interflora virágküldő cég tavaly októberi kampányában a Twitter felhasználók bejegyzéseit figyelve, kedves meglepetésként ajándékcsokrokat küldött a rossz passzban lévő júzereknek. A céljuk nem az azonnali üzletszerzés, hanem a törődés mint márkaerény bemutatása volt.

 

És ha már közösségi média, folytassuk néhány idevágó bejegyzéssel…  A HubSpot nevű inbound marketinges cég egy 20 Facebook-oldalból álló remek listát közölt, röviden bemutatva néhány nálunk is ismert világcég Facebook-oldalát. Ugyanitt számtalan ingyenes, de regisztrációhoz kötött minitanulmány is letölthető.

 

Hogyan telik egy közösségi médiás, másképpen közösségimédia-menedzser átlagos napja?

 

A Socialcast oldalán található infografika szemléletes képet ad erről is. „Közösségi média kezdőknek és haladóknak” címet viselhetné ez SlideShare-ről letölthető 80 oldalas prezentáció, könnyen átlapozható és informatív, ráadásul bemutatja, hogy milyen egy jó prezentáció (sok kép, kevés szöveg).  A SlideShare egyébként afféle aranybányája a jó ötleteknek. Igazolásképp itt egy szép gyűjtés, amely a „100+ gerilla marketing ötlet” címet viseli (én inkább ambient médiatárnak nevezném, de kétségkívül ütős válogatás, ráadásnak pedig itt a második része).

 

Az idegen nyelvű szekciót két klasszikus témájú kedvenccel zárom. Az egyik a TED (Technology, Education, Design) „Terjesztésre érdemes reklámok” versenyének 10 legjobb alkotása, van közöttük két-három igazi mestermű. A másik egy jó cikk, amelyet a BNET-en találtam és arról szól, hogy hogyan jött vissza a mélyből a Starbucks márka (némi mélyrepülés után és a bukását jósló károgások ellenére).

 

Befejezésül kerüljön ide két magyar nyelvű bejegyzés, hogy hazánk is képviselve legyen. Az egyik a GfK Shopping Monitor tanulmányának rövid összegzése a Kreatív.hu-n: keserédes kilátások, nőtt a vásárlás előtti informálódás szerepe, csökkent a boltokhoz való lojalitás és amint azt már többször is jelezték, a recesszió hosszabb távú változásokat okozott a fogyasztói magatartásban.

 

A másik a SocialTimes.hu költői kérdésekkel tarkított cikke (Kérdezzük Dalbirt? Kérdezzük!) a Budapest Bank integrált (közösségi + hagyományos média) kampányáról. Ezt a kampányt persze lehet kedvelni vagy éppenséggel nem szeretni, mindenesetre ez az első ilyen Magyarországon. A cikk pedig jó kis vitaindító. (A belinkelt cikk sajnos már nem érhető el – 2016.03.04.)

 

Nincs Hozzászólás

Ehhez a bejegyzéshez nem lehet hozzászólást írni.