Marketing-tanácsadás

Marketing-tanácsadás ügyfél tanácsadó bizalom

A Taktikon gyakorlati marketing-tanácsadása kiegészíti vagy pótolja a hiányzó marketinges szaktudást, átgondolt rendszerbe foglalva a vevőszerzéshez, vevőmegtartáshoz szükséges marketingeszközöket és -folyamatokat. Mindennek köszönhetően kevesebb erőforrással jóval nagyobb eredmény érhető el.

 

Egy komplex tanácsadási projektünk jellemzően a következő szakaszokból állhat (az egyes fázisok hossza és összetettsége az iparágtól, szervezetnagyságtól, a termékek, szolgáltatások számától stb. függően változik):

 

1. Adatgyűjtés, elemzés

 

Összegyűjtjük, előállítjuk és feldolgozzuk a lehetséges vásárlókra, versenytársakra vonatkozó és az üzletfejlesztést tágabb értelemben befolyásoló külső, piaci és belső, vállalati információkat. Az adatgyűjtésnél előnyben részesítjük a már létező adatbázisokat, internetes kutatásokat, ad hoc személyes vagy telefonos interjúkat, hogy gyorsabban és költséghatékonyabban jussunk eredményre.

 

2. Stratégiakészítés, marketingtervezés

 

  • Az összegyűjtött, rendszerezett információk alapján meghatározzuk az adott cég, termék vagy szolgáltatás célcsoportját, piaci réseit vagy lehetséges újabb piacait.
  • Összeállítjuk – igény szerint termékenként, szolgáltatásonként – a központi üzenetet és a haszonérveket.
  • Kidolgozzuk a márkázás, márkaépítés alapjait, azaz annak szabályait, hogy a különféle látható vagy máshogy megtapasztalható összetevők (pl. logó, arculat, vásárlási élmény) hogyan foglalják egységes keretbe a központi márkaüzenetet.
  • Felmérjük és kiválasztjuk a célcsoport eléréséhez szükséges marketingeszközöket (pl. reklám, direkt marketing, online marketing, email marketing, PR, ajánlásmarketing, eseménymarketing, tartalommarketing) és online, offline kommunikációs csatornákat.
  • Végezetül egy előzetesen megállapított időszakra (általában 1 évre előre) elkészítjük a részletes marketingtervet (beleértve az elérendő marketingcélokat, a javasolt költségvetést és az eredménymérés módját stb.), valamint a marketingnaptárat (a különféle marketingfeladatok, -akciók és  -kampányok időzítésével).

 

3. Megvalósítás: gyakorlati felkészítés, együttes beüzemelés, átadás

 

A tervezést követően a kijelölt ügyféloldali szakemberekkel együtt nekilátunk a megvalósításnak. Ha a vállalkozás, vállalat nem rendelkezik saját marketingessel, úgy közreműködünk a megfelelő személy kiválasztásában, felkészítésében vagy ideiglenes helyettesítésében, azaz interim menedzserről is gondoskodunk.

 

A marketingtervben és – naptárban megfogalmazott feladatok kivitelezésekor (pl. weboldal programozása, brosúra vagy hirdetés grafikai tervezése, szövegírás, rendezvényszervezés stb.) alvállalkozóinkkal közösen vagy az ügyfél által kijelölt partnerekkel összehangoltan dolgozunk.

 

Kinek javasoljuk a marketing-tanácsadást?

 

Marketing-tanácsadásunkat a gyors eredményre törekvő, minőségi kompromisszumot nem ismerő középvállalatoknak és nagyvállalatoknak ajánljuk.