A Taktikon gyakorlati marketing-tanácsadása kiegészíti vagy pótolja a hiányzó marketinges szaktudást, átgondolt rendszerbe foglalva a vevőszerzéshez, vevőmegtartáshoz szükséges marketingeszközöket és -folyamatokat. Mindennek köszönhetően kevesebb erőforrással jóval nagyobb eredmény érhető el.
Egy komplex tanácsadási projektünk jellemzően a következő szakaszokból állhat (az egyes fázisok hossza és összetettsége az iparágtól, szervezetnagyságtól, a termékek, szolgáltatások számától stb. függően változik):
1. Adatgyűjtés, elemzés
Összegyűjtjük, előállítjuk és feldolgozzuk a lehetséges vásárlókra, versenytársakra vonatkozó és az üzletfejlesztést tágabb értelemben befolyásoló külső, piaci és belső, vállalati információkat. Az adatgyűjtésnél előnyben részesítjük a már létező adatbázisokat, internetes kutatásokat, ad hoc személyes vagy telefonos interjúkat, hogy gyorsabban és költséghatékonyabban jussunk eredményre.
2. Stratégiakészítés, marketingtervezés
- Az összegyűjtött, rendszerezett információk alapján meghatározzuk az adott cég, termék vagy szolgáltatás célcsoportját, piaci réseit vagy lehetséges újabb piacait.
- Összeállítjuk – igény szerint termékenként, szolgáltatásonként – a központi üzenetet és a haszonérveket.
- Kidolgozzuk a márkázás, márkaépítés alapjait, azaz annak szabályait, hogy a különféle látható vagy máshogy megtapasztalható összetevők (pl. logó, arculat, vásárlási élmény) hogyan foglalják egységes keretbe a központi márkaüzenetet.
- Felmérjük és kiválasztjuk a célcsoport eléréséhez szükséges marketingeszközöket (pl. reklám, direkt marketing, online marketing, email marketing, PR, ajánlásmarketing, eseménymarketing, tartalommarketing) és online, offline kommunikációs csatornákat.
- Végezetül egy előzetesen megállapított időszakra (általában 1 évre előre) elkészítjük a részletes marketingtervet (beleértve az elérendő marketingcélokat, a javasolt költségvetést és az eredménymérés módját stb.), valamint a marketingnaptárat (a különféle marketingfeladatok, -akciók és -kampányok időzítésével).
3. Megvalósítás: gyakorlati felkészítés, együttes beüzemelés, átadás
A tervezést követően a kijelölt ügyféloldali szakemberekkel együtt nekilátunk a megvalósításnak. Ha a vállalkozás, vállalat nem rendelkezik saját marketingessel, úgy közreműködünk a megfelelő személy kiválasztásában, felkészítésében vagy ideiglenes helyettesítésében, azaz interim menedzserről is gondoskodunk.
A marketingtervben és – naptárban megfogalmazott feladatok kivitelezésekor (pl. weboldal programozása, brosúra vagy hirdetés grafikai tervezése, szövegírás, rendezvényszervezés stb.) alvállalkozóinkkal közösen vagy az ügyfél által kijelölt partnerekkel összehangoltan dolgozunk.
Kinek javasoljuk a marketing-tanácsadást?
Marketing-tanácsadásunkat a gyors eredményre törekvő, minőségi kompromisszumot nem ismerő középvállalatoknak és nagyvállalatoknak ajánljuk.