Miért és hogyan készítsünk tartalomstratégiát?

A tartalommarketinghez szükséges tartalomstratégia elkészítésének főbb lépéseiről, szempontjairól tartottam előadást az Internet Hungaryn.

 

Mottó: Tartalom a király, terjesztés a királynő, de stratégia nélkül nincsen koronázás.

 

Az előadás főbb pontjai:

 

  • A tartalommarketing során nem csak a hagyományos versenytársainkkal (cégekkel, márkákkal), de a közvetett vetélytársakkal (kiadókkal, különféle online és offline médiumokkal) is számolnunk kell. Átgondolt, megalapozott tartalomstratégia nélkül nehéz dolgunk lesz.
  • A Content Marketing Institute 2015-ös kutatása szerint a tartalommarketingben sikeres vállalatok 45-55 százaléka rendelkezik dokumentált stratégiával, míg a sikerteleneknek csupán 5-11 százaléka.
  • A leggyakrabban megfogalmazott célok: a márkaismertség növelése, a kiválasztott márkaattribútum(ok) támogatása, leadgenerálás, gondolatvezérség, keresztértékesítés, az ügyfélmegtartás (ügyféllojalitás) növelése, a vírusmarketing, szájreklám beindítása stb.
  • Gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy túl sok, néha egymásnak is ellentmondó, vagy „megfoghatatlan”, nehezen mérhető célt határozunk meg.
  • A tartalomstratégia-készítés egyik legfontosabb fázisa az ügyfélkarakterek megalkotása, amelyhez kvantitatív és kvalitatív kutatásokra is szükségünk lesz.
  • Ezt követően jön a tartalomaudit, amely először felméri a belső tartalomforrásokat, valamint a tartalomkészítési készségeket, kompetenciákat.
  • A versenytársak nyilvános tartalmait szintén felkutatjuk és kiértékeljük, hogy megtaláljuk azokat a tartalmi „réseket”, ahová réstartalmakat készíthetünk.
  • A tartalmi tematika összeállításához szükséges brainstormingot az ötletek szelektálása, címkézése, csoportosítása kövesse.
  • A további feladatok közül néhány: a taxonómiai, tagelési szabályok, a terjesztési terv, a tartalomkezelési és -gondozási alapelvek, szerkesztési és egyéb munkafolyamatok, szerep- és felelősségi körök meghatározása stb.

 

Az előadás jegyzetei a SlideShare oldalán átlapozhatók, illetve letölthetők (lásd lentebb is beágyazva).

 

Az előadás helyszíne, időpontja: Siófok, 2015. szeptember 30.

Szekció: A tartalommarketing édes világa (Sárga terem)

Az előadás címe: Az első lépés: tartalomstratégia

Előadó: Szurop István, Taktikon

 

 

 

 

Nincs Hozzászólás

Ehhez a bejegyzéshez nem lehet hozzászólást írni.