Miért és hogyan készítsünk tartalomstratégiát?
A tartalommarketinghez szükséges tartalomstratégia elkészítésének főbb lépéseiről, szempontjairól tartottam előadást az Internet Hungaryn.
Mottó: Tartalom a király, terjesztés a királynő, de stratégia nélkül nincsen koronázás.
Az előadás főbb pontjai:
- A tartalommarketing során nem csak a hagyományos versenytársainkkal (cégekkel, márkákkal), de a közvetett vetélytársakkal (kiadókkal, különféle online és offline médiumokkal) is számolnunk kell. Átgondolt, megalapozott tartalomstratégia nélkül nehéz dolgunk lesz.
- A Content Marketing Institute 2015-ös kutatása szerint a tartalommarketingben sikeres vállalatok 45-55 százaléka rendelkezik dokumentált stratégiával, míg a sikerteleneknek csupán 5-11 százaléka.
- A leggyakrabban megfogalmazott célok: a márkaismertség növelése, a kiválasztott márkaattribútum(ok) támogatása, leadgenerálás, gondolatvezérség, keresztértékesítés, az ügyfélmegtartás (ügyféllojalitás) növelése, a vírusmarketing, szájreklám beindítása stb.
- Gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy túl sok, néha egymásnak is ellentmondó, vagy „megfoghatatlan”, nehezen mérhető célt határozunk meg.
- A tartalomstratégia-készítés egyik legfontosabb fázisa az ügyfélkarakterek megalkotása, amelyhez kvantitatív és kvalitatív kutatásokra is szükségünk lesz.
- Ezt követően jön a tartalomaudit, amely először felméri a belső tartalomforrásokat, valamint a tartalomkészítési készségeket, kompetenciákat.
- A versenytársak nyilvános tartalmait szintén felkutatjuk és kiértékeljük, hogy megtaláljuk azokat a tartalmi „réseket”, ahová réstartalmakat készíthetünk.
- A tartalmi tematika összeállításához szükséges brainstormingot az ötletek szelektálása, címkézése, csoportosítása kövesse.
- A további feladatok közül néhány: a taxonómiai, tagelési szabályok, a terjesztési terv, a tartalomkezelési és -gondozási alapelvek, szerkesztési és egyéb munkafolyamatok, szerep- és felelősségi körök meghatározása stb.
Az előadás jegyzetei a SlideShare oldalán átlapozhatók, illetve letölthetők (lásd lentebb is beágyazva).
Az előadás helyszíne, időpontja: Siófok, 2015. szeptember 30.
Szekció: A tartalommarketing édes világa (Sárga terem)
Az előadás címe: Az első lépés: tartalomstratégia
Előadó: Szurop István, Taktikon
Ehhez a bejegyzéshez nem lehet hozzászólást írni.