Miért éri meg tartalommarketingbe fektetni?

A rendezvény egyik szervezőjeként, szerkesztőjeként előadást is tartottam a HVG Tartalommarketing konferencián.

Arról beszéltem, hogy marketingesként, ügynökségként hogyan tudjuk meggyőzni a döntéshozókat: a tartalommarketingbe érdemes befektetni.

 

Néhány érv az ott elhangzottak közül:

 

  • A tartalommarketing márkát épít, bevonzza a potenciális ügyfeleket, leadeket generál, javítja az ügyfélmegtartást és az ügyfél-elégedettséget.
  • Manapság 5-18 különféle forrást használunk a vásárlási döntések meghozatalakor, ugyanakkor a döntési folyamat legfontosabb része már nem az értékesítővel való találkozás, hanem az ún. nulladik pillanat.
  • Az „igazság nulladik pillanata” (vagy „the Zero Moment of Truth„, ahogy a Google nevezi) az a döntő momentum, amikor a számítógépünkön, okostelefonunkon rákeresünk egy problémára, megoldásra, termékre és szembesülünk a keresési eredményekkel.
  • Hasznos, releváns tartalom nélkül nem jutunk túl a „nulladik pillanaton” és a fogyasztó esélyt sem ad, hogy az értékesítőnk, eladónk meggyőzze.
  • Egyébként is, mire a vásárló eljut az értékesítőhöz, addigra 50-75%-ban már meghozta a döntést (lásd a Forrester, a McKinsey és a Google kutatásait).
  • Rendszeresen publikált tartalommal (pl. heti 3-szori blogolással) akár 16-szor több leadet generálunk (forrás: HubSpot), vagyis a több – és minőségi – tartalom több ügyfelet hoz.
  • A tartalommarketing háromszor eredményesebb a hagyományos marketingnél, igaz az eredmények hosszabb távon jelentkeznek (forrás: Kapost-Eloqua).
  • A tévé ugyan még meghatározó médium, de tartalommarketingre, saját médiumra szükségünk van. Ráadásul a régi médiamodell felborult, csökkenő bevételből rosszabb minőségű tartalmat készítenek a médiatulajdonosok.
  • Az amerikai, angol vállalatok költségvetésük 25-28%-át költik tartalommarketingre (forrás: CMI Benchmarks 2015). És nálunk?
  • A fogyasztók gyorsabban változnak, mint gondoljuk. Erre példaként a vidéki agrárvállalkozókat hoztam, akik többet interneteznek, mint azt egy ügyfelünk gondolta.
  • A legmeggyőzőbb érv természetesen a pénz, vagyis a megfelelő megtérülés. A megtérülési számítások módszertanáról a konferencián részletesen is beszéltem, illetve korábban itt is írtam.

 

A tartalommarketinggel kapcsolatos megtérülési számításokról szívesen adok tanácsot, az elérhetőségeim itt találhatók.

Az elődás diáit a SlideShare oldalán lehet letölteni, illetve alább átlapozhatók.

 

 

Nincs Hozzászólás

Ehhez a bejegyzéshez nem lehet hozzászólást írni.