Marketing coaching

Marketing coaching megbeszélés

A Taktikon vállalkozásra szabott marketing coachingja célját és munkafázisait tekintve nem különbözik a marketing-tanácsadástól. Mindkét esetben egy eredményesen és takarékosan működő vállalati marketingrendszer létrehozásában segítünk.

 

Egy olyan rendszer kialakításában, ahol az üzleti – és marketingcélok, valamint az elérésükhöz szükséges különféle marketingeszközök (márkázás, reklám, direkt marketing, online marketing stb.) és folyamatok (vevőszerzés és vevőmegtartás) hatékony egységet képeznek.

 

Mi a különbség a marketing-tanácsadás és a marketing coaching között?

 

Az általunk nyújtott gyakorlati marketing-tanácsadás és marketing coaching alapvetően a módszertanban különbözik. A marketing-tanácsadásnál tevőlegesen is részt veszünk a tervezésben, megvalósításban és felelősséget vállalunk a végeredményért.

 

A marketing coaching esetében csak a végeredményig vezető utat mutatjuk meg. A felmerülő problémák megoldásánál tapasztalatátadással, oktatással, kérdésfeltevéssel és rávezetéssel segítünk – de a munka elvégzése vagy elvégeztetése a megbízó felelőssége.

 

A kétféle módszer közötti különbséget még jobban szemlélteti a következő példa:

 

Először is helyettesítsük be a „marketingrendszer” szót a jóval kurtább „kocsi” szóval*. A tanácsadó az, aki felméri és elmondja, milyen kocsira lenne szükségünk. Elkészíti a kocsi terveit, részt vesz az összeszerelésben, majd kipróbálja, hogy jó-e. Végezetül megtanít bennünket igazán jól kocsit hajtani.

 

A coach az, aki elmondja, hogyan tervezzünk és építsünk magunknak egy kocsit. Ott áll mellettünk, amíg összeszereljük (ha elakadnánk, rávezet a megoldásra). Végezetül felül mellénk a bakra, és a magyarázataival, kérdéseivel segít.

 

Kinek javasoljuk a marketing coachingot?

 

A marketing coachingot költségtudatos közép- és nagyvállalatoknak ajánljuk. A funkcionális coach-oláson túl újonnan kinevezett marketingvezetők és szenior marketingesek személyes coach-olását is vállaljuk. A coaching a marketing-tanácsadáshoz képest megfizethetőbb, ugyanakkor az első eredmények is lassabban jelentkeznek.

 

A Taktikon nem kínál úgynevezett csoportos coachingot, azaz olyan coachingot, ahol egyszerre több (önálló jogi személyiségű) vállalkozás vezetőit, munkatársait coach-olják.

 

 

* Ugyan a coaching nem magyar találmány, de a szó tövét képező kocsi vagy angolul coach (jelentése: kocsi, hintó vagy edző, tréner, oktató) kifejezés eredete a XVI. századi Magyarországig nyúlik vissza. Ekkor írt először egy bizonyos Sigismund von Herberstein, szlovén-német diplomata a forradalminak számító „kocsi szekérről”, amelyet ügyes kezű mesteremberek készítettek a Komárom-Esztergom megyei Kocson. A rövidített változat, a „kocsi” szó aztán elterjedt és meghonosodott világszerte.