A világ legjobb marketinges blogjai és más érdekességek

Új ötletek után kutatva gyakran tévedek a marketing-reklám szakma egyik kedvenc hírforrásának, az Advertising Age-nek honlapjára, ezen belül is oda, ahol naponta frissülő rangsorba szedik a világ leolvasottabb (angol nyelvű) marketinges blogjait.

 

Power 150 elnevezés kicsit félrevezető, hiszen több mint ezer blog található a listán, viszont mindenképp megéri átfutni, ráadásul a kiszemelt blognévre kattintva megjelenik az adott orgánum legutóbbi öt bejegyzésének a címe is. (A hivatkozott Power 150 listát az AdAge már nem frissíti, illetve megszüntette – 2016.03.04.)

 

Az AdAge Power 150 listájának rendszeres éllovasa az az Ads of the World, melynek alapítója és kurátora egy kedves hazánkfia, Raszl Iván. Ez pedig egy bejegyzés tőle az AotW által legjobbnak választott 2011. februári reklámokról (tévé, közterület, ambient, DM és egyéb kategóriákban).

 

És ha már listák, akkor következzen néhány újabb… Például a 22 legjobbra értékelt hazai Facebook oldal, valamint a legtöbbet facebookozó városok listája (Prága a 48., Bukarest a 93., Belgrád a 103., Budapest nem szerepel a listán). Mindkét összeállítás a SocialTimes.hu-ról származik. (A két hivatkozott SocialTimes.hu oldal sajnos már nem működik – 2016.03.04.)

 

Még egy közösségi médiás összeállítás, ezúttal más forrásból: Mennyi idő alatt válaszolnak az amerikai gyorséttermi láncok közösségi platformjain? Ebből a bejegyzésből kiderül, hogy a reakcióidők meglehetősen szórtak, az első helyezett Wendy’s átlag 20 perc alatt, míg az utolsó helyezett 2 nap elteltével reagál a fogyasztói bejegyzésekre.

 

A mostani felsorolás szekció nem lehet teljes e nélkül a legjobb 8 repülős törzsutas programot leíró összeállítás és egy vicces-tanulságos prezentáció (10 módszer, hogy olyan marketingzsenik legyünk, mint Lady Gaga) beszúrása nélkül. A popikon marketinges oldalát bemutató Jesse Dee ismét nagyot alkotott, talán nem véletlen, hogy legutóbb ő nyerte a SlideShare prezentációs versenyét.

 

Komolyabbra fordítva a szót, következzék néhány érdekes cikk… Elsőként két magyar nyelvű. Az egyik Doransky bejegyzése, az enyhén provokatív címet viselő „Vállalkoznál?” – igencsak tanulságos. A másik Hampuk Richárd elmélkedése arról, hogy hogyan lehet tönkre tenni egy jó ügy hitelességét. (Doransky és Hampuk Richárd hivatkozott oldalai már nem működnek – 2016.03.04.)

 

Az elmúlt héten olvasott angol nyelvű cikkek közül három ragadta meg jobban a figyelmemet…  Az egyik csak azért, mert eszembe juttatott egy másik remek cikket még régebbről, a Harvard Business Review 2003. évi decemberi számából. Fred Reichheld, a cikk szerzője akkor arról írt, hogy az ügyfélhűség és vásárlói elégedettség kapcsán elég egyetlen kérdést feltenni, illetve egyetlen mutatószámot kell csak követnünk.

 

A kérdés a következő volt: Ajánlana bennünket a barátjának, kollégájának? Válaszát jelölje egy tízes skálán, ahol 10 = nagyon valószínű, hogy igen és 1 = egyáltalán nem valószínű. Mindazokat, akik 9-es vagy 10-es válaszokat adtak elnevezte Népszerűsítőknek (Promoters), a 7-es és 8-as értéket választókat Passzívaknak, a többieket Becsmérlőknek (Detractors) hívta. A mutatószámot (Net Promoter Score, röviden NPS) pedig úgy számolta, hogy a Népszerűsítők százalékos arányából kivonta a Becsmérlők százalékban kifejezett hányadát.

 

Az NPS mérését azóta számtalan kis- és nagyvállalatnál bevezették, illetve általánosan elfogadott mérőszáma lett az ügyféllojalitás / vásárlói elégedettség mérésének. Sajnos a HBR-cikk még mindig fizetős, viszont akit érdekel a téma az itt és itt bővebben is olvashat róla, ingyen.

 

másik cikk a márkakiterjesztés veszélyeit és hátrányait mérlegelte és egy másik „nagy öreg”, Al Ries írta (aki társával, Jack Trouttal vagy jó 39 éve kitalálta a pozicionálást). Al Ries állandó rovatában most éppen azt feszegette, hogy vajon az Amazon vagy más monomárkák nem lennének-e sikeresebbek, ha több márkát építenének, ahelyett, hogy az egyetlen meglévőt próbálják meg ráhúzni mindenre.

 

QR kód ajándék könyvharmadik cikk az egyik nagy kedvencemről, a QR-kódról szólt (másképpen: kétdimenziós vonalkód) és azt tárgyalta, hogy vajon az egész csak múló trend vagy valami tartósabb. Szerintem ez a (nemcsak) jópofa japán találmány hosszabb ideig velünk marad és tökéletes arra, hogy összekapcsolja az online és offline marketing különálló világait (példák a cikkben).

 

 

Végezetül két gyors könyvajánló: Az egyik a Berényi Konrád által is jegyzett és most megjelent „Online üzlet és marketing”, a másik pedig David Meerman Scott „Real-Time Marketing & PR” c. könyve.

 

A bejegyzéshez mellékelt QR-kódot érdemes megfejteni!

Kiegészítés: A fenti QR-kóddal kapcsolatos játékot lezártuk. Ács Péter nevű kedves olvasónk 2011. április 11-én megfejtette a kódot. Nyereményét, a Szigszalagmarketing c. könyv egy példányát postáztuk.

 

 

 

Nincs Hozzászólás

Ehhez a bejegyzéshez nem lehet hozzászólást írni.